Friday, December 11, 2009

Plan cuti

Yeaaahh hari ini cuti untuk orang yang bekerja di Selangor sempena keputeraan Sultan Selangor. Sengaja nak buat orang jeles. Hehehe..Mulai minggu ini, hari Jumaat adalah hari cuti. Aku dah plan nak ambil cuti lama dari hari Krismas sampai Tahun Baru. Kalau kira cuti yang aku nak ambil nanti ada dalam 10 hari beb. Perrggh lama gila! The best part, cuti aku dah approved.





So apa plan aku? Plan pertama nak cari tudung saji kat Melaka. Kelakar kan bunyinya? Macamlah kat sini tak ada jual tudung saji. Aku ada jumpa tudung saji kat Serikin tapi tak ada yang berkenan di hati. Adik aku baru dari Terengganu pun ada cakap jual tudung saji tapi aku tak nak yang bentuk kun. Macaam dalam gambar sebelah ni. Hmm nak cari tudung saji pun susah.


Aku nak tudung saji yang lebih kurang macam ini. Tudung saji yang ada kat rumah ni dah kena pijak dek Hadi. Habis senget dibuatnya. Dah jadi mainan dia bila dia datang rumah. Lagipun tudung saji tu dah lama..mau ada dalam 10 tahun rasanya. So dah sampai masa untuk tukar baru. Boleh kan?? Hahaha..alasan basi..

Plan kedua masa cuti...konon nak study untuk final exam sebab final exam pada 2 dan 3 Januari 2010. Nasib baik open book tapi sebenarnya aku tak berapa suka soalan open book ni sebab banyak nak cover. Memang lah boleh cari jawapan dalam buku tapi kalau dah panik mesti menggagau nak cari jawapan. Kata nak score exam..nak up pointer. Kenalah study kan? Jangan pula baru buka muka surat 1 dah terus tidur.

Selalu kalau dah hujung tahun ramai yang dah plan ambil cuti lama. Nak buat kerja pun dah tak ada mood lainlah kalau boss gila aku yang seorang tu.

p/s: jom cuti-cuti

1 comment:

  1. berjaya x plan beli kasut hr ni? isk isk isk... hadi tu nakal sungguh la.. anak sape la tu

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails