Wednesday, June 1, 2011

Ini bukan kaunter pertanyaan

Pagi tadi ada mamat tegur aku dan tanyakan pasal kawan aku. Ya..aku tahu kawan aku ni dulu pernah jadi girlfriend dia masa sekolah dulu. Aku ingatkan panggil aku sebab nak tanya pasal aku tapi rupa-rupanya tak. 

Kalau tanya sikit-sikit tu, aku bolehlah jawab tapi kalau dah tanya macam-macam..apa hal? 

Mamat: xxxx tu dah ada anak berapa?

Aku: kalau tak salah 3 orang.

Mamat: yang tua tu dah berapa tahun?

Aku: form 3 kot? dia kahwin awal. 

Mamat: dia buat apa ya sekarang?

Aku: dia tak kerja rasanya. (ish banyak pula tanya mamat ni)

Mamat: bukan dia selalu tolong kawan dia seorang lagi tu ke? 

Aku: rasanya lah kot (aku dah mula malas nak layan)

Mamat: suami dia orang ternama ya? 

Aku: a'ah...jodoh dia. 

Lepas tu aku tak ingat apa dah sebab aku memang betul-betul nak larikan diri daripada dia. Aku rasa makin lama aku dok situ, makin banyak pula dia tanya. 

Aku pun tak tahulah mamat tu. Kalau kau nak tahu pasal girlfriend lama kau, pergilah tanya sendiri. Aku bukannya kaunter pertanyaan ok. 

Kau nak apa lagi aa??


Sebenarnya, kalau boleh aku memang tak nak bertembung dengan mamat tu sebab pasti nanti dia akan tanya pasal kawan aku. Aku pun baru tahu yang selama ini mamat tu rupa-rupanya ialah senior masa sekolah dulu. Nasib baiklah dia tak 1 department dengan aku. Fuuh lega. 


p/s: pusing-pusing..jumpa balik 

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails