Sunday, April 27, 2014

Majlis persandingan menjadi tragedi

Semalam aku dikejutkan dengan berita sedih. 

Adik kepada kawan aku meninggal dunia pada hari persandingannya. Itu pun aku dapat tahu apabila kawan aku postkan status dalam facebook yang mengatakan adiknya telah meninggal dunia. 

Bayangkan hari sebelum itu, baru sahaja urusan akad nikah dan semalam sepatutnya diadakan majlis persandingan untuk meraikan pengantin baru. Pada malam sebelum itu, aku sempat melihat gambar arwah adik kawan melalui facebook kawan aku, nampak gembira sangat. 

Aku tak tahu bagaimana perasaan keluarga kawan aku dan terutamanya suami adik kawan aku tu. Aku cuma kawan dan merangkap jiran lama memang terkejut dan sedih. Sampai sekarang aku masih merasa sedih sangat walaupun aku taklah berapa kenal sangat dengan arwah. 

Aku sempat tanya kawan aku bagaimana adik boleh meninggal dunia. Dia pun tak tahu apa puncanya. Dia sedar adik dia meninggal dunia pada pagi semalam bila mendapat tahu adik dia tak bangun-bangun lagi memandangkan semua orang bersiap sedia untuk upacara raptai di dewan. Setahu kawan aku, adik dia memang tak ada sakit kritikal. 

Cerita sepenuhnya boleh dibaca melalui suratkhabar hari ini di Kosmo dan Mingguan Malaysia

Sama-samalah kita sedekahkan Al-Fatihah kepada arwah Junaida Jamaludin dan semoga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan orang yang beriman. Amin. 

p/s: teringat novel tangisan bulan madu, sedihnya. 

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails