Tuesday, October 5, 2021

BBQ Lamb KL Kemensah

Mari aku nak bawa semua satu tempat yang istimewa namanya BBQ Lamb KL Kemensah. Kenapa istimewa? Di sinilah tempat makan yang boleh menjamu makanan yang dihidangkan sambil boleh bermain air sungai. Nak ke sini mudah sahaja, ia terletak di belakang Zoo Negara. Cumanya jalan ke sana agak sempit dan dinasihatkan untuk berhati-hati memandu kereta. 

Asalnya memang tak rancang nak ke sana sebab penat jalan-jalan di Zoo Negara. Adik ipar yang mencadangkan makan di sana. Aku setuju tapi kena tengok dulu. Katanya memang ramai yang makan situ. 

Sampai sahaja, memang ramai orang dah menunggu. Dalam hati, rasanya tak ada peluanglah nak makan. Ditambah pula, parking kereta penuh. Aduhai. Nasib aku baik. Ada ruang parking kereta. Alhamdulillah. Jangan lupa, bayaran dikenakan sebanyak RM5 sekali masuk. 

Pintu masuk. Ada nombor telefon untuk buat tempahan.

Ini yang aku maksudkan. Boleh makan-makan sambil bermain air.

Air sungai nampak jernih kan? 

Aku tak diletakkan di kawasan air sebab tak buat apa-apa tempahan. Mari aku tunjukkan meja aku pula. 

Anak saudara aku geram tengok air tu. Sabar ya. Lain kali kita datang kita main air. 

Secara keseluruhan, makanan yang dihidangkan boleh tahan rasanya. Yang tak best kena tunggu lama. Hampir 1 jam baru dapat makanan. Oh ya, apa yang aku order hari tu adalah mix meat grill yang ada ayam, itik, kambing dan daging dengan harga RM150. 

Dalam set ini termasuk 4 pinggan nasi, air teh o limau ais yang boleh ditambah, buah tembikai dan puding koktel. Aku minta tukarkan itik dengan ayam sebab tak makan itik. Ada set makanan lain seperti seafood, lobster dan banyak lagi. Maaf, aku tak ingat harga untuk set makanan tersebut. 

Sambut hari lahir adik ipar sekali. Siap letak happy birthday. So sweet. 

Ada yang teruja? Jangan tunggu lama-lama. Dinasihatkan untuk buat tempahan terlebih dahulu sebelum datang. Nanti tak perlu nak tunggu lama-lama. Selamat mencuba ok! 

1 comment:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails