Sunday, March 14, 2010

Baju baru

Petang tadi singgah tailor aku untuk ambil baju yang dihantar semenjak dari tahun 2009 lagi. Punyalah lama tailor aku simpan sebab setiap kali aku singgah nak ambil baju pasti jawapan yang sama akan diberi, "alamak baju adik tak siap lagi. datang lagi minggu depan ya." 


Aku pun dah tak ingat berapa kali aku dok ulang alik tanya pasal baju aku tu dan Alhamdulillah akhirnya baju aku tu siap juga. Kalau tak salah, kain untuk baju aku beli kain kat kawan aku masa dia bercuti di India pada tahun 2008 dan untuk kain, adik aku beli kat Bandung. Very international!! 

Bila sampai rumah, aku terus cuba dan aku sangat frust. Tak muatlah especially part peha dan lengan! Aku dah gemuk. Aku dah siap berangan nak pakai esok tapi sayang segala harapan hancur dan punah semuanya.  



Inilah baju yang tak dapat nak pakai. 

Nak minta tailor alter baju, rasa sayang pula. Tak ada cara lain selain daripada kena kasi diet. Sebagai pemberi semangat untuk aku diet, adik aku siap pesan "nak pakai baju kena jaga makan". 


Masalahnya aku ni tak kuat semangat. Mudah cair kalau nampak makanan yang sedap-sedap. Patutlah badan ini ni naik bagai dipam-pam! Hehehe..


p/s: berhenti makan sebelum kenyang

2 comments:

  1. itu kah baju yg dari bangalore tu? lamanya nak siap...but u can do it kak! u can fit in! :)

    ReplyDelete
  2. yup that's the one
    lama kan?
    baru sekarang dah siap baju tu

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails