Monday, October 15, 2012

Mana duit aku?

Masih ingat lagi kisah homestay aku di Taman Teja, Changlun yang kena tipu? Ok, kalau nak tahu lebih lanjut, boleh rujuk  di sini


Inilah homestay yang aku maksudkan. 

Penghuni homestay yang patut keluar, masih ada lagi masa aku sampai. 

Susulan kisah itu, aku cuba call dan sms tuan punya homestay untuk dapatkan balik duit deposit RM150 sebagaimana yang telah dijanjikan. Masalahnya, memang susah aku nak contact dia. Aku pun tak tahu kenapa. Mungkin sebab telefon rosak? Dia sibuk sangat sampai tak dapat nak jawab call aku? Atau memang malas nak layan aku yang dah meroyan? 

Dah seminggu aku tunggu. Takkanlah susah sangat nak bank in duit aku. Segala maklumat bank aku, aku dah beritahu dia. Hari ini aku sms dia lagi. 

"salam. dah seminggu saya tunggu. tak ada respon apa-apa pun. harap dapat respon selewat-lewatnya esok 10am. jika tidak, saya terpaksa ambil tindakan undang-undang susulan."

Amik kau! Silap besarlah kau nak buat hal dengan aku. Ingat aku takut? Aku ada bukti yang mengatakan aku tak bersalah dalam kes ini. Aku bukan sahaja boleh tuntut gantirugi malah aku boleh beritahu yang emosi aku terganggu gara-gara tak dapat nak tinggal homestay. 

Tak sampai 5 minit, dia sms aku, "ok2. maaf. nanti i sms." Tahu pula dia  takut. 

Sekarang ini, aku tunggu sampai esok pagi sama ada dia dah bank in RM150 atau belum. Kalau tak, aku akan terus buat laporan polis. 

Nilai RM150 terlalu besar bagi aku dan sebab itu aku pastikan aku akan mendapat balik duit aku. Ini hak aku ok. Aku tak kira, aku nak duit aku balik!!

p/s: bengang gila kena tipu. 

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails