Saturday, January 2, 2021

Aku dan Grab Car

Boleh katakan kerap juga aku ambil perkhidmatan Grab Car. Selalunya aku akan ambil untuk keluar makan tengahari. Alasannya, malas nak memandu, mencari parking, bayar tiket parking dan sebagainya. (banyak betul alasannya) 

Bila naik Grab Car, aku suka sembang dengan pemandunya. Ada yang peramah dan ada yang pendiam. Dalam tempoh yang singkat untuk sampai ke destinasi, rajin juga mereka bercerita pengalaman mereka. Kebanyakkan yang aku jumpa yang bawa Grab Car adalah kesan daripada Covid 19. 

Bayangkan ada yang pernah bekerja sebagai jurutera kapalterbang terpaksa diberhentikan kerja. Untuk menampung dan kelangsungan hidup, mereka mengambil keputusan untuk membawa Grab Car. 

Bila jadi macam ni, aku ingin membantu mereka dan selalunya apa yang dapat aku lakukan dengan memberi lebih daripada tambang yang sepatutnya. Sekurang-kurangnya dapat meringankan bebanan mereka. 

Ini memberi pengajaran kepada aku dan semua. Bersyukurlah kepada mereka yang masih ada lagi pekerjaan dan pendapatan. 

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails