Monday, January 4, 2021

Hari pertama bekerja tahun 2021

Hari pertama masuk kerja hari ini untuk tahun 2021. Serba-serbi masih kabur sebab cuti lama sangat bermula daripada cuti Hari Krimas. Cuti tahunan banyak lagi jadi adalah lebih baik kita guna. Betul tak? 

Korang bagaimana pula? Semua ok tak? 

Baru aku perasan tahun 2021 adalah tahun ke-14 aku bekerja di sini. Lamanya aku rasakan dan semakin tua aku ini. Pekerja yang baru masuk nanti, pasti dah pangkat anak-anak. Mungkin mereka akan panggil aku makcik berbanding kakak sebelum ini. Nampak gayanya sampai pencen aku setia di sini. Dah tak tahu nak pergi mana lagi. 

Isu politik kerja itu biasalah di mana-mana. Yang penting, hujung bulan gaji masuk dan bolehlah aku bayar segala perbelanjaan aku. Sambil-sambil tu simpan sikit untuk trip akan datang. 

Cerita pasal trip ini, aku dah tak sabar nak pergi pada hujung bulan Januari. Lama betul aku memendam perasaan. Harapnya semua akan berjalan dengan lancar. Destinasi? Aku bagi hint sikit dulu. Aku nak makan nasi kandar dengan rojak pasembur! Ada sesiapa boleh agak? Siapa dapat jawab, ada hadiah menanti.

Ok, jaga diri baik-baik. Semoga untuk tahun 2021 aku akan rajin update blog. Trip yang sebelum ini, aku tak tahulah bila nak sambung lagi. 

4 comments:

  1. Wahh k. Long... Masih aktif berblogging... Sy dah bertaon x masuk sini... Arini tetiba terjenguk sini...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Banyak tenggelam timbul. Rasanya banyak tenggelam lagi. Hehehe

      Delete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails