Monday, April 25, 2011

Jangan terburu-buru

Alhamdulillah. Urusan aku di LHDN dah selesai. Pagi-pagi lagi aku ke LHDN cawangan Cheras untuk uruskan cukai pendapatan. Memang ramai orang yang datang nak hantar borang cukai pendapatan terutamanya bila tarikh hantar borang pun dah dekat. 

Sampai di kaunter pertanyaan, aku beritahu masalah aku dan mereka berikan aku borang pembetulan pengisian borang. Lepas aku isi borang, pegawai yang bertugas (En. Johari namanya) beritahu aku dalam masa 1 bulan mereka akan uruskan dan beritahu berapa jumlah sebenar yang dikenakan. Tak perlulah aku nak bayar sampai RM1,820 ok. Lega akak dibuatnya. 

Peringatan kepada semua, lain kali kalau nak isi e-Filing kena berhati-hati dulu dan jangan buat kerja terburu-buru ya. 

p/s: selamat menjalankan tugas sebagai rakyat untuk bayar cukai pendapatan. 

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails