Saturday, April 23, 2011

Jangan lupa bayar cukai pendapatan

Tinggal beberapa hari je nak hantar borang cukai pendapatan. Cepat!! Jangan tunggu masa terakhir untuk hantar borang. 

Cerita pasal isi borang cukai pendapatan, aku ada cerita kelakar yang ingin aku kongsi bersama-sama korang. Rupa-rupanya masa aku isi borang (e-Filing), aku telah salah isi. Oleh sebab kecuaian aku, aku  dikenakan cukai sebanyak RM1,820! Gila kau..mana aku nak cekau duit banyak tu? Aku tahulah aku baru dapat bonus tapi duit bonus tu aku nak simpan untuk kegunaan trip ke Kota Kinabalu pada bulan Oktober nanti. 

Nasib baik ada kawan aku yang beritahu yang aku telah salah isi borang. Kalau tak, aku dah pening kepala macamana aku nak buat bayaran nanti. Kesudahannya aku disuruh untuk pergi ke cawangan LHDN yang terdekat untuk reset e-Filing untuk aku isi semula. Nampak gayanya aku kena buatlah..kalau tak, kenalah bayar RM1,820 tu. Amik kau! 

Harap aku ada masa lagi untuk selesaikan masalah aku ni dan semuanya berjalan dengan lancar. 

p/s: aku pasti orang LHDN mesti gelak kalau tahu kisah sebanar. malu akak!

1 comment:

  1. hohohooo!! aku pernah kena gak tapi detect mistake on the spot sb doubt dah banyak byr PCB pehal masih perlu byr banyak lagi lak. btw, esok nak buat.. if tak baca blog kau, lupalah aku.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails