Sunday, November 18, 2012

Dim sum buffet di Eden, KLIA

Ada tawaran Groupon makan dim sum buffet di Eden. KLIA dengan harga RM29 seorang. Dah lama aku beli baru pagi tadi aku berkesempatan untuk pergi. 

Murah tu cuma bayar RM29 dan makanlah sepuas hati. 

Perjalanan bermula pukul 10 pagi sebab aku booking makan dim sum pukul 11 pagi. Acara makan kali ini ramai sikit, ada 6 dewasa dan 3 kanak-kanak. Aku sanggup makan pagi sikit semata-mata nak simpan perut nak makan dim sum. 

Pilih dulu nak makan apa. 

Muka tak sabar nak makan dim sum. 

Nak tahu apa yang kami makan? Mari kita menjamu mata. 














Penuh mulut Hadi makan dim sum. 

Sebenarnya ada banyak lagi dim sum yang kami makan tapi aku tak sempat nak snap gambar. Makan adalah lebih penting daripada segala-galanya ya. Hehehe..

Round pertama order punyalah banyak sampaikan waitress pesan jangan order banyak-banyak dulu takut nanti dim sum dah sejuk. Kau bayangkan, mula-mula nak order 6 bekas untuk setiap hidangan tapi terus potong jadi 3-4 bekas. Nasib baik tak teruskan. Punyalah banyak nak makan. (orang tamaklah katakan)

Bila masa round kedua dan ketiga dah slow. Order pun semakin kurang menjadi 1 bekas. Ada antara kami sempat lagi jalan-jalan sekitar KLIA dulu untuk bagi ruang makan dim sum. Aku? Setia menunggu di meja sambil makan dim sum. 

Aku tengok meja sebelah pun dah slow makan. Dia orang lagi banyak nak habiskan dim sum. Ya lah..kalau tak habis makan dim sum kena bayar tau. 1 bekas tak makan, kena bayar RM10. Lagipun tak elok kita membazir. 

Muka kekenyangan. 

Komen aku? Aku boleh bagi 3 bintang daripada 5 bintang. Secara keseluruhan rasa dim sum biasa-biasa sahaja. Servis di Eden, KLIA cepat jadi tak perlulah nak tunggu lama untuk dapatkan makanan. 

Bagi aku, kalau nak dibandingkan dim sum yang pernah aku makan dulu di Hotel Holiday Villa, Subang, kat situ lagi sedap. Yang tak bestnya masa tu aku terpaksa berebut nak makan sebab pergi masa hari cuti awam.

Makan mana lagi selepas ini? 

p/s: tunggu tawaran makan makanan Jepun pula. 

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails