Thursday, November 1, 2012

Mana duit aku? (part 3)

Nak tahu cerita selanjutnya?

Ingat lagi tak janji tuan punya homestay nak bayar balik duit aku semalam? Boleh rujuk kat part 2. Perrghh drama betul.

Beberapa hari sebelum 31 Oktober, aku dah bagi gentle reminder pasal duit tu. So pagi 31 Oktober, aku ingatkan dia lagi supaya jangan lupa bank in RM150. Tak lama lepas tu dia boleh call aku dan minta balik nombor akaun bank aku sebab dia dah delete sms aku bagi hari tu. What?? Kau boleh delete sms aku? Aku bagi sms kat kau untuk simpan bukannya untuk delete. Masa tu mahu rasanya nak melompat kerusi aku dibuatnya. Kalaulah dia ada depan aku, mahu aku nak lempang muka dia. Geram betul!

Ok fine aku bagi balik sms nombor akaun bank dan maklumkan aku nak duit aku sebelum pukul 5.30pm. Argghh!! Aku dah tak kira, aku nak duit aku balik.

Pukul 5.15pm, aku call dia nak tahu status duit aku. Macam biasa, aku call banyak kali dan haram dia jawab. Akhirnya dia sms, "meeting. dah bank in saya sms petang ni." 

Aku tak tahu apa kerja dia ni. Memanjang meeting. Orang lain pun kerja juga tapi tak lah sampai sepanjang masa meeting.

Pukul 6 pm aku call. Tak angkat.
Pukul 7 pm aku call. Tak angkat.
Pukul 8 pm aku call. Tak angkat.
Pukul 9 pm aku call. Tak angkat.

Sampai nak habis bateri handphone aku dibuatnya. Apa taknya sekali aku call, mahu berpuluh-puluh kali aku call. Itu belum tambah lagi aku sms dia. Naik lenguh jari-jemari aku yang gebu dok sms dia. Dalam bilik, aku dah mula menjerit dan meroyan. Bab menyumpah tak usah kiralah. Dah berbakul-bakul aku menyumpah.

Akhirnya pukul 9.34pm dia sms, "dah bank in. thank you."

Aku terus check akaun bank aku, memang ada bukti dia bank in duit RM150. Baru lega hati. Dah dapat balik duit aku. Aku sms dia, "ok thanks." 

Secara kesimpulan, sebenarnya duit deposit tu tak sepatutnya pakai. Kalau tak, sure aku dah lama dapat balik duit aku tu. Aku pun tak faham kenapa dia ambil masa yang sangat lama untuk bank in. Hello! Bukannya susah pun nak bank in. Cimb Bank kan ada banyak. Malah di Changlun jauh nun di utara pun ada tau!

Nasihat kepada En. Zainal Shamsuddin (tuan punya homestay), janji mesti ditepati walau sesibuk mana pun kau. Sekali kau buat hal, sampai bila-bila orang tak akan lupa. Aku tak tahu macamana kau buat bisnes dan arrangement. Nak call pun susah. Ini kan pula nak jumpa kau. Kalau ini caranya, memang fail lah kau!!! Jangan haraplah aku nak recommend homestay kau tu.

Tuan punya homestay yang cilaka!
Contact person: Zainal Shamsuddin (016-9067340/019-2780397)
Alamat: 192 Jalan Teja 7, Taman Teja, Changlun, Kedah Darul Aman. 

p/s: ingatan kepada semua.

4 comments:

  1. Huhh!! Saya yg baca ni pun naik darah! baru mintak 150 macam2 hal dia buat... org yg suke menipu ni tak selamat idup didunia ni...mana nak selamatkan, kalo 24 jam asik kene maki dan doa oleh yg teraniaya... sib dia bank in dah duit tu...

    ReplyDelete
  2. itu baru baca dah marah-marah.kalau real, tak tahu nak cakap apa lagi
    anyway, lega dah dapat duit balik akhirnya. mmg out la dia tu. duit rm150 pun tak boleh nak bagi.

    ReplyDelete
  3. Nice blog :)
    salam kenal sobat :)
    di tunggu kunjungan balik.nya ya !terimakasih ...

    ReplyDelete
  4. wisata bakti alam:
    salam perkenalan. thanks for visiting my blog.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails