Friday, September 13, 2013

Renew road tax dan insurans kereta

Bila tiba bulan September, aku mesti pening kepala bila teringat nak renew road tax dan insurans kereta. Bila masa aku nak uruskan semua ni? Nasib baik sekarang boleh diuruskan melalui online. Pergi sahaja ke website MyEG, semua masalah boleh selesai. Betul, aku tak tipu. Bukan sahaja urusan road tax, banyak lagi boleh buat seperti periksa saman, renew permit pekerja dan macam-macam.

Kalau aku tahu dari dulu lagi, dah lama aku buat (kasihan kat aku, aku baru tahu hal ni). Tak payah lagi aku nak pergi dan beratur di pejabat pos. Semuanya boleh dibuat di hujung jari sahaja. Klik sini klik sana, dah siap semuanya. Jimat masa dan tenaga. Cewaah!

Lega rasanya bila urusan road tax dan insurans kereta dah selesai. Fuuh!

p/s: semakin senang sekarang, klik klik je. 

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails