Thursday, June 11, 2009

Hello my name is Mastura

Aku memang jarang pakai nama betul aku kalau aku berurusan dengan orang luar yang tak dikenali. Selalunya nama yang selalu aku pakai adalah Mastura, Aida dan beberapa nama yang aku dah lupa. Sebab utama aku tak nak pakai nama betul bukannya aku malu dengan nama aku tu cuma ini adalah langkah keselamatan dan berjaga-jaga.

Aku ingat lagi ada 1 insiden. Masa tu aku keluar makan sama-sama dengan kawan-kawan. Entah macamana ada amoi ni datang kat meja aku. Aku malas nak layan amoi ni sebab dia nak jual barang makanan kesihatan atau dikenali juga ubat slim. Aku tau lah aku ni sangat comel nak suruh aku belilah tu.

Punyalah bersungguh-sungguh amoi tu menerangkan khasiat makanan kesihatan tu. Dahlah masa tu aku tengah makan..memang aku cukup pantang kalau orang kacau aku tengah makan. Bila amoi tu minta nama dan nombor telefon, aku cepat-cepat bagi nama Mastura dan nombor telefon tu aku main sebut je. Lantaklah kau amoi..cubalah sampai dapat..kau telefon aku sampai dapat. Hahaha..

Apa-apa pun nama Mazuriah, nama betul tau. Suka sangat nama ni sebab jarang orang ada nama ni. Cuba google nama Mazuriah, ada berapa orang yang bernama Mazuriah. Dulu arwah mak aku cakap, maksud nama Mazuriah tu ialah idaman. Waah aku ni idaman orang lah ye?

p/s: I love my name

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails