Saturday, June 27, 2009

Trip ke Langkawi

Trip ke Langkawi baru-baru ni sangat penat. Aku tak sempat nak upload gambar yang diambil masa kat sana. Insyaallah kalau ada masa, aku akan upload gambar-gambar tu. Tak banyak gambar yang diambil. Banyak ambil gambar Sara dan Hadi. Gambar aku?? Tak payah lah nak ambil. Aku malu sebenarnya. Malu sebab kalau ambil gambar, sure penuh kamera tu. Hahaha..Serba sikit trip kali ni..kita orang ke Makam Mahsuri, naik cable car, mangrove tour (naik bot tengok hutan paya bakau, masuk gua dan tengok sangkar ikan) dan jalan-jalan sekitar pekan Kuah.
Orang selalu tanya..kenapa aku suka ke Langkawi? Tak salah aku, ini adalah trip yang ketujuh Nak tau kenapa? Aku suka tengok pantai especially kat Pantai Cenang dan Tanjung Rhu. Makanan kat sana sangat best especially makanan laut! Kalau makan kat Langkawi jangan lupa singgah Kedai Makan Hj. Ramli kat Pantai Cenang. Best dan murah!!! Aku siap promote ni. Shopping ok gak sebenarnya tapi kalau aku ke sana selalu aku bukan nak sangat shopping. Murah pun beza sikit je. Kepada kaki shopping, sure mata jadi rambang tengok pinggan mangkuk seperti Corelle, Pyrex dan banyak lagi. Kalau nak dapatkan pinggan mangkuk yang murah, pergi Idaman Suri. Nama kedai pun sangat sesuai sebab memang menjadi idaman wanita.
Rasanya kalau orang nak tanya apa yang best kat Langkawi ni, bolehlah tanya kat aku. Soalan pertama aku akan tanya..kalau nak ke Langkawi suka apa? Kalau dah tau suka apa, aku boleh agak tempat mana yang patut nak pergi. Kepada pengunjung kali pertama, aku nasihatkan ambil area kat pantai. Kat sana memang happening especially kalau belah malam. Kalau ke sana, rasa macam kat negara asing sebab ramai pelancong yang datang. Orang arab pun dah pandai jalan-jalan kat Langkawi ni selepas kes 11 September 2001 berlaku kat US. Dia orang dah tak jalan-jalan kat area US atau Eropah. Satu peluang kat Malaysia dalam industri pelancongan. Betul tak?
Aku ni kalau dah start cerita pasal Langkawi memang susah nak stop. Cerita seterusnya, aku akan upload gambar-gambar yang diambil kat Langkawi ok?
p/s: naik tangga kat cable car sangat penat..fuuh!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails