Sunday, June 7, 2009

Susah sangat ke??

Ya aku tau...aku perlu update blog aku. Kali terakhir aku update lebih kurang 2 minggu lalu. Minta maaf banyak-banyak. Ramai yang dok tunggu aku nak update blog tapi aku tak berkempatan nak buat. Bukan aku tak nak update cuma keadaan tak mengizinkan. Minta maaf sekali lagi. Ok?

Untuk memulakan cerita aku kali ni, baru-baru ni ada sahabat aku perlukan bantuan untuk mencari tempat untuk bercuti. Aku dah usahakan untuk mencari dan bertanyakan tempat yang dituju. Siap orang tu dah tempahkan tempat untuk kawan aku cuma aku tak berani nak confirm sebab sahabat aku belum dapat kata putus lagi. Aku dalam dilemma sebab orang tu minta confirmation secepat mungkin tapi sahabat aku belum lagi dapat kata putus sama ada nak ambil atau tak. Dipendekkan cerita aku terpaksa batalkan tempahan tu sebab sampai sekarang aku tak tau apa status sahabat aku tu sama ada jadi atau tak nak ke sana.

Pengajaran di sebalik kisah ni, aku tak kisah nak tolong sahabat tu tapi sekurang-kurangnya berilah kerjasama untuk dapatkan kepastian. Aku mengerti keadaan orang yang uruskan percutian tu dan aku tau sebagai seorang ahli perniagaan, peluang tak boleh nak tunggu lama. Either you take it or leave it. Kepada sahabat aku, at least you should say something to me..thanks for helping but sorry I've to reject it. Sejuk hati aku mendengarnya.

p/s: lebih baik aku diam sahaja..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails