Sunday, September 13, 2009

Haaa kan dah kena banned

Semalam aku ke bazar ramadhan untuk cari juadah buka puasa. Aku memang jarang beli kecuali aku tiba-tiba teringin nak makan sesuatu. Entah macamana aku nak sangat makan taufu fa. Kat bazar ramadhan ni aku ada 1 gerai yang memang selalu beli.

Memang dah berapa tahun aku beli kat makcik ni. Mahal sedikit daripada gerai lain tapi sedap punya pasal, aku beli lah. Kalau ikutkan gerai lain jual dalam RM1 tapi makcik ni jual RM1.20.

Anyway, ada 1 adegan yang telah membuatkan aku mengambil keputusan drastik untuk banned gerai makcik ni.

Aku: makcik bagi taufu fa 1 bungkus, kurang manis ya

Makcik: boleh tapi harga RM1.50

Aku: bolehlah makcik

Makcik: itulah..awak gemuk makan manis sangat (sambil ceduk taufu fa untuk aku)

Aku: aku senyap je lah. bayar dan terus blah. dalam hati..apa hal makcik ni? suka hati aku lah..aku gemuk ke apa. yang makcik ni sibuk apa hal? what the f**k??!!

Sorry makcik. Gerai makcik dah masuk dalam list "tteeeeeeeettt!!!" aku. Jangan haraplah aku nak ke gerai makcik lagi. Aku sanggup tak makan taufu fa dah.

Nasib baiklah dalam bulan ramadhan ni kena banyak sabar. Kalau tak, mahu aku nak mengamuk.

Aku bukannya nak emo tapi apa hak makcik tu nak sibuk pasal aku? Aku dah jadi customer yang setia...itu dah kira baik tau. Sebelum ni tak pernah pula nak buat hal macam ni. So sekarang, kan dah rugi seorang. Padan muka!


Aku tak kisah lah orang nak cakap aku ni gemuk tapi aku cukup pantang kalau cakap masa aku menghadap rezeki.


p/s: jangan ingat aku tak ada perasaan ok

2 comments:

  1. sbr ya makcik, gemuk ok apa, comel bah. ehh, dah bertukar pagi blog kau ya. rajin ek makcik :)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails