Monday, November 16, 2009

Jangan lupa hantar assignment

Kepada kawan-kawan MBA aku, aku ingin ucapkan selamat maju jaya untuk siapkan assignment MIS yang diberikan oleh Prof. Azizi. Boleh dikatakan setiap minggu ada assignment nak kena siapkan.


Selalunya hari terakhir nak submit, janganlah kacau. Contohnya aku, baru je tadi aku submit assignment. Hari terakhir untuk submit assignment minggu ini adalah 15 Disember. Tadi aku sempat submit pada pukul 11.59pm! Memang kerja gila. Itu pun aku copy assignment kawan aku. Kalau tak, sure tak sempat. Ok..minggu ni je aku copy lepas ni aku buat sendirilah.


Biasalah..kalau dah nama pun student memang suka buat kerja last minit. Aku pun antara salah seorang daripadanya. Bukan sahaja hal-hal assignment tapi kadang-kadang kerja pun suka buat last minit.


Ingat lagi masa aku kursus Franklin Covey tahun lepas. Kalau nak buat apa-apa adalah lebih baik kita beri keutamaan mana yang penting dan mana yang tak penting. Rancang kerja terlebih dahulu supaya kita tak terburu-buru. Hmm..sekarang dah kena kat aku. Padan muka!!


Tapi kan...sebenarnya syok juga buat kerja last minit ni. Baru ada rasa thrill. Baru rasa mencabar keupayaan diri. Hehehe


p/s: kalau dah degil...buat juga lagi

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails