Monday, November 9, 2009

Sabjek MIS

Cerita pasal perlawanan bola semalam, rupa-rupanya Mr. X pergi stadium Bukit Jalil tengok bola. Patutlah dia tak masuk kelas. Ceh! Punyalah aku tunggu dia datang..mana pergi mamat ni?
Cuba teka Mr. X sokong siapa? Of course lah Kelantan. What to do my dear. Tahun ini Kelantan tak menang. Cuba lagi tahun depan ya.
Kasihan, pagi ini masuk kelas dok selsema sahaja. Semalam hujan lebat. Dahlah dia dok belakang aku. So aku boleh dengar dengan jelas tiap kali bersin. Check..check..aku kena selsema tak? Oh tak? Alhamdulillah aku sihat.
Habis kelas, tak sangka pula aku boleh terjalan sama-sama nak balik. Mula-mula aku jalan seorang tiba-tiba Mr. X ada kat belakang aku. Hehehe...aku sangat suka. Sempatlah aku berbual-bula kejap.

Aku: dengar cerita awak pergi stadium semalam

Mr. X: a'ah

Aku: nampak gaya kelantan tak ada rezeki la tahun ni. yang bakar kerusi tu kerja awak lah ya?

Mr. X: taklah. tengok kelantan dah kalah 0-3. saya baliklah. kereta awak kat mana?

Aku: kat situ (sambil tunjuk kereta Myvi aku tersayang tu)

Mr. X: oklah jumpa lagi.

Aku: ok (masuk kereta. senyum je)


Cerita pasal kelas hari ni, lecturernya ok. Aku dah gambarkan lecturer ni sure banyak songeh..cerewet lah tapi realitinya he's totally different. Yang aku kagum tu, asal masuk waktu solat, dia akan break dan ajak solat sama-sama. Jangan tak tau, dia siap set waktu solat. Kalau masuk waktu solat, azan akan berkemundang kat laptop dia. Tanda suruh solat dulu. Aku ni kadang-kaang solat hujung waktu. Sepanjang kelas MIS, aku jadi insaf kejap.


Semalam sempat borak dengan lecturer dan aku bagitau serba sikit pasal kerja aku. So sabjek MIS yang aku ambil sekarang memang ada kena mengena dengan kerja aku selama ini.

Pagi tadi masa kelas aku dah kena aim untuk jawab soalan, apa beza internet dan world wide web. Damn!!!

Selamba je aku jawab, "saya bagi orang lain peluang cakap. tak apalah."
Lecturer balas lah, "tak apa..saya bagi balik peluang tu kat awak."

Hmmm...nampak gaya aku kenalah jawab walaupun aku tak prepare apa-apa. Hantam je lah labu. Dalam hati, malu seh. Sepatutnya aku boleh jawab lebih baik tapi aku tak tak buat ulangkaji. Padan muka aku! Malu malu!!!!

p/s: lain kali study..kan dah kena

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails