Sunday, November 1, 2009

Kena block

Aku nak bagitahu sesuatu..marilah sini duduk dekat-dekat.


Start esok opis aku dah block Facebook! What the tuuut!!! Bukan sahaja Facebook kena block, apa-apa sahaja yang berkaitan dengan social networking tak dibenarkan sama sekali. Lepas ni tak ada lagi gmail chat, yahoo chat dan lain-lain.


Department IT buat laporan yang staff kat opis aku banyak habiskan masa kat social networking dan tak tumpukan perhatian untuk buat kerja. Hello cik abang dan cik adik, bukan semua yang bazirkan masa dok ngadap Facebook tau.


Bagi aku, aku just log in few minutes dan sambung buat kerja. Bukannya sepanjang masa dok ngadap. Kalau lama-lama pun masa lunch hour lah. Takkan tak boleh? Entah apa-apa kan?


Lagipun, department aku memang kerjanya cari maklumat. Jangan salahkan kami lah kalau tiba-tiba kami buka Facebook. Itu bukan main-main tapi cari maklumat. Jangan salah anggap pula ya.


Serba sedikit maklumat menarik pasal social networking ni:



15%
have disciplined an employee for violating multimedia sharing / posting policies


13%
of US companies investigated an exposure event involving mobile or Web-based short message services


17%
disciplined an employee for violating blog or message board policies


p/s: macam-macam boleh buat dengan Facebook

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails