Tuesday, January 18, 2011

Plan perjalanan Kota Kinabalu

Atas persetejuan ahli Rombongan Cik Kiah, inilah hasil plan perjalanan ke Kota Kinabalu setakat ini. Nak dapatkan plan perancangan ini, bukannya senang. Banyak kali juga kena tukar mengikut kehendak dan kesesuaian ahli rombongan. Penting tu. 

Urusan booking pengangkutan dan tempat tinggal dah ok. Bolehlah tarik nafas lega kejap. Fuuuhh! 

Mari kita tengok sama-sama plan perjalanan aku kali ini. Masih terbuka untuk sebarang cadangan atau komen. Kalau sesiapa ada nak ke Kota Kinabalu, boleh juga ambil plan aku ni sebagai rujukan. Sharing is caring. Tak ada isu copyright di sini. Hehehe...

Hari pertama 
Bertolak ke Kota Kinabalu 
Check in Marina Court Resort
Aktiviti bebas

Hari kedua
Jalan-jalan sekitar Kota Kinabalu:
-Pasar tamu Gaya Street
-Marine Park
-Tuanku Abdul Rahman Park (island hopping: Pulau Manukan, Pulau Gaya, Pulau Mamutik dan sebagainya)
-Jalan-jalan sekitar pasar Filipina cari mutiara dan  kristal

Hari ketiga
Check out Marina Court Resort
Terus ke Kundasang
Nabalu (beli cenderamata)
Kinabalu Park (ambil gambar Gunung Kinabalu)
Hot Spring, Ranau
Check in Kundasang Homestay 

Hari keempat
Check out Kundasang Homestay 
Last minit shopping:
Ikan masin, ikan bilis, frozen seafood
Bertolak ke LCCT 

Plan perjalanan aku ini juga mengikut kemampuan ahli rombongan. Aku boleh bajet seorang tak lebih daripada RM500. Kalau nak ambil agen pelancongan pun boleh juga tapi aku rasa biar kami explore sendiri. Baru adventure sikit. 

p/s: dalam proses kumpul duit

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails