Saturday, September 28, 2013

Ujian personaliti

Ujian personaliti ini menarik juga untuk dicuba. Apa kata korang cuba ujian ni. Klik sini ok! Aku dah cuba dan ini hasil ujiannya. Apa yang dapat aku komen, boleh katakan ada yang betul pasal diri aku. Selamat mencuba. 

Anda Gigih (Striver)

Anda baik hati dan mesra. Anda sentiasa bersedia untuk rakan-rakan anda, sewaktu susah atau senang. Anda mempunyai semangat yang amat positif dan pemurah apabila tiba masa untuk berkongsi dengan mereka yang berada di sekeliling anda.

Anda menetapkan standard yang tinggi untuk diri anda dan orang lain dan sentiasa menumpukan perhatian untuk mencapai matlamat anda. Dan apabila anda teruja tentang sesuatu, anda mempunyai keyakinan dan semangat untuk memberi inspirasi kepada semua orang di sekeliling anda untuk turut terlibat.

Anda nampaknya memiliki sikap yang amat positif terhadap kehidupan! Banyak yang diperlukan untuk membuatkan anda hilang perimbangan dan anda tidak membiarkan diri anda terlalu tertekan.

Kehidupan adalah tentang membuat pilihan. Jangan lupa untuk terus teruja dengan segala kemungkinan dan potensi di luar sana dan bukannya mendesak untuk mengetahui "jawapan" sepanjang masa. Ia merupakan jalan yang panjang, penuh kelainan dan berliku-liku, oleh itu daripada menjauhi perjalanan tersebut, tempuhinya dan nikmati segala rintangan yang anda hadapi. Cabar diri anda untuk mencuba pengalaman baru dan menikmati kehidupan sepenuhnya. Tetapi anda juga perlu ingat yang anda tidak boleh berasa yakin dan ceria sepanjang masa. Kadang kala ia sama sekali tidak mengapa untuk mengalihkan tumpuan dan melihat ke dalam diri anda. Malah, kami amat menggalakkannya!

Anda memahami akan pentingnya persahabatan baik. Ia merupakan salah satu daripada perkara berharga yang anda ada dalam hidup anda. Pastikan anda merebut setiap peluang yang anda ada untuk meluangkan masa dengan teman-teman baik anda, kerana mereka merupakan sumber inspirasi dan keselesaan untuk anda.

Melupakan segala-galanya dan membiarkan diri anda bebas dalam dunia lain apabila anda mempunyai sedikit waktu rehat memang tiada tandingannya. Memberi peluang kepada badan dan fikiran anda untuk berehat dan pulih adalah sangat penting, dan ia lebih baik jika diiringi dengan lagu-lagu hebat daripada filem.

Anda mengambil berat tentang orang-orang di sekeliling anda, dan jika mereka gembira maka anda pun gembira. Anda tahu bahawa kehidupan ada pasang surutnya, dan ingin mengekalkan keseimbangan yang sihat bagi kedua-duanya. Kesudahannya, anda mempunyai pendekatan yang amat baik bagi kehidupan. Anda tahu yang kebahagiaan sebenar datang daripada orang dan bukannya daripada barangan. Ia adalah perkara-perkara yang anda tidak boleh meletakkan harga padanya.

p/s: penerangannya agak panjang. skip je kalau tak larat baca. 

1 comment:

  1. dah buat test :)
    anda penyelaras hihihi harmonizer
    aku share blog ko ng kawan ofc eh. syok gak sbb gambar, instead of words

    no. 38

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails