Saturday, August 25, 2012

Sound of music


Aku tak ingat berapa kali aku tengok cerita Sound of Music. Aku rasa mahu beribu-ribu kali aku tengok (ok, tak sampai ribu-ribu tapi aku rasa dah banyak kali sampai aku dah tak ingat berapa kali) dan aku masih tak jemu-jemu tengok. 

The best part pasal cerita ni adalah lagunya dan antara lagu yang menjadi kegemaran aku ialah Do Re Mi, I am sixteen going on seventeen dan So Long, Farewell. 

Serba sedikit cerita Sound of Music bermula apabila Sister Maria terpaksa menjaga anak-anak Captain Baron yang kehilangan isteri. Anak-anak Captain Baron sangat nakal tapi Sister Maria telah berjaya menawan hati mereka dan akhirnya menjadi sebahagian keluarga Von Trapp. Memang tak rugi kalau tengok cerita ni.  

Ahli keluarga Von Trapp yang terdiri daripada Maria, Captain Baron, Liesl, Friedrich, Louisa, Kurt, Brigitta, Marta dan Gretl. 

Sebenarnya aku dah lama nak cari cerita ni sampaikan aku siap suruh adik ipar   aku carikan cerita ni. Punyalah lama aku tunggu, aku terus cari online kalau ada yang jual DVD Sound of Music. Yeaaah! Aku jumpa akhirnya. Apa lagi, aku terus bayar dan tunggu sahaja DVD tu sampai ke rumah. 

Lepas ni, bolehlah aku layan cerita ni sepuas hati sampai naik muntah dibuatnya. Akak sangat suka. Hehehe..

p/s: hadi, lepas ni kita boleh nyanyi sama-sama lagu Do Re Mi. 

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails