Thursday, July 25, 2013

Bekalan makanan


Esok orang Selangor cuti sempena hari Nuzul Quran. Sempatlah aku nak cari barang sikit nak bawa ke Hanoi nanti. Macamlah aku nak pergi lama walhal nak pergi cuma 4 hari sahaja. Dah dapat tiket kapalterbang dan perkara pertama aku tengok berapa kg muatan aku boleh bawa. 30kg beb! Waaah! Macam-macam aku boleh bawa. Akak suka. 

Aku masih lagi cari maklumat berkenaan Hanoi. Dah nama kerja bahagian Market Research, kenalah buat research kan? Adalah lebih baik aku menggunakan skill yang ada untuk mengumpul maklumat. Apa yang aku tahu, kedudukan hotel aku agak jauh dari bandar. Mungkin terpaksa menggunakan perkhidmatan teksi untuk ke mana-mana. Harapnya kawan aku nanti sudi berkongsi sama-sama dapatlah aku jimat duit. 

Jangan tak tahu, aku siap beli periuk nasi mini untuk persiapan memasak makanan di Hanoi. Nak tahu rupanya? 


Aku jumpa kat lelong.com.my dengan harga RM55.

Setakat nak masak yang simple buat alas perut tu bolehlah terutamanya waktu sahur. Aku bab makan memang tak cerewet. Dapat makan nasi dengan kicap dan telur goreng pun dah ok. 

Nasib baiklah aku pergi tak lama. Kalau dibuatnya aku pergi lama dalam sebulan, mahu 1 peti sejuk aku nak bawa nanti. 

Di Hanoi nanti, aku nak sangat tengok water puppet. Ayah aku dah tengok masa dia ke Hanoi dulu dan memang dia galakkan pergi tengok. Bila lagi kan? 

Inilah rupanya water puppet tu.

Anyway, aku akan update cerita aku di Hanoi. Doakan semuanya berjalan dengan lancar. 

p/s: nak pergi kerja atau jalan-jalan ni?

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails