Wednesday, July 10, 2013

Hari pertama puasa

Hari ini adalah hari pertama umat Islam berpuasa di bulan Ramadhan. Ingatkan dapat nak puasa hari ini tapi   memandangkan aku dah nampak anak bulan raya awal, tak dapatlah aku nak puasa. Mungkin Jumaat atau Sabtu, baru aku dapat puasa sama-sama nanti. 

Punyalah semangat nak sambut puasa, aku siap ambil cuti hari ini konon nak siapkan makanan berbuka puasa. Sementara nak tunggu masak juadah berbuka puasa petang ini, terasa lapar pula. Nak makan tahu pula malu, jadi aku makan sorok-sorok di dapur. Teringat masa kecil-kecil dulu, "puasa yang yok, tengahari buka periuk." Memang sebiji apa aku buat hari ini. Hehehe..

Apa juadah buka puasa nanti? Aku belum pasti lagi nak masak apa. Selalunya aku masak tak banyak dalam 2-3 jenis lauk je. Kalau rajin, ingat nak buat pengat jagung. Tengoklah nanti. 

Ok, selamat berbuka puasa kepada semua. 

p/s: berhenti makan sebelum kenyang. 


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails