Wednesday, July 3, 2013

Diari lama

Minggu lepas aku kemas laci almari setelah sekian lama rasanya dan benda pertama aku jumpa ialah diari lama aku. Tak sangka aku masih simpan diari lama aku tu yang aku tulis masa aku di ITM pada tahun 1995. Dulu tak mampu nak beli diari mahal-mahal, jadi aku beli buku nota kulit tebal dan balut dengan kertas hadiah. Nak cantik dan tahan lama, balut lagi dengan plastik buku. 

Bila aku baca balik apa yang aku tulis dulu, aduh...malunya. Tak tahu nak sorok mana muka aku. Itu belum lagi cerita secret admirer aku tu. Auw! Aku perasan ramai betul nama lelaki dalam diari aku tu dan aku tak pasti apa hubungan dengan aku. Ini senarai nama lelaki yang ada antaranya ialah:
  • Mohd Ya Latip
  • Imran Sharif
  • Fadzil
  • Zulfakhri
  • Saiful
  • Meor Zaidee
  • Izmee
  • Lee Seng Kong
  • Ilyas
  • Nadzmee

Sebenarnya aku tak berapa ingat beberapa nama yang ada dalam diari aku tu.  Tahu-tahu je nama dia orang ada dalam diari. Aku cuba nak ingat balik tapi serius aku memang tak ingat. Tak tahulah apa cerita mereka sekarang, ada lagi atau tak, dah kahwin atau belum. 

Jangan fikir yang bukan-bukan pula. Aku rasa ni mesti isu nama aku pernah keluar dalam ruangan berkenalan di majalah Galaxie (majalah ni memang famous masa aku muda dulu) dan ramai juga yang hantar surat kat aku konon nak berkenalan dengan aku. Mungkin juga nama-nama atas tu datang daripada ruangan berkenalan. 

Nak kata banyak tu taklah tapi ada dalam 20 orang nak kawan dengan aku. Siap hantar gambar sekali tu. Mana yang handsome aku ambil tapi mana yang kurang sikit, tolak ke tepi! Hahaha jahatnya aku. Macamlah aku ni lawa sangat. Perasan sangat konon aku macam artis. (itu baru nama je keluar dalam ruangan berkenalan. Belum lagi keluar kat TV. Hohoho)

Rasanya ada lagi tak orang nak berkenalan melalui surat? Kalau ada, beritahu aku. Aku lama dah tak tulis surat. Bunyi macam cara zaman dulu-dulu tapi aku  lagi suka sebenarnya. 

p/s: macamana agaknya kalau 1 hari kalau jumpa balik nama-nama yang atas tu? ingat lagi tak dengan aku? eii takutnya. 

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails