Monday, October 1, 2018

Yogyakarta - teaser

Baru aku perasan dalam bulan September aku tak update blog. Nampak sangat aku sibuk sangat kan? Baru-baru ini aku bertukar jabatan dan tugas aku kali ini memang 100% berbeza jadi aku ambil masa untuk sesuaikan diri. Umur semakin bertambah, lambat sikit nak faham. Hehehe..

Cerita pasal umur bertambah, bulan Oktober adalah bulan istimewa sebab ia adalah bulan kelahiran aku yang ke-44. Ya aku sedar aku dah tua. Jadi aku berazam untuk update blog aku lebih kerap kalau boleh setiap hari. Rasa-rasa boleh buat tak? Aku cuba dulu ya. 

Aku tahu banyak cerita pengalaman trip yang perlu aku kongsi. Minggu lepas baru balik dari Yogyakarta dengan membawa kawan-kawan belajar dulu. Lebih kurang macam reunion. Aku dah kali ketiga ke Yogyakarta dan trip kali ini aku mendapati lebih banyak kawasan baru yang menjadi tumpuan pelancong yang perlu diterokai. 

Kali terakhir aku ke sana pada tahun 2015, banyak tempat tumpuan pelancong belum dibuka lagi. Kalau ada sesiapa merancang ke Yogyakarta, aku nasihatkan  untuk pergi. 

Apa yang istimewa? Makanannya sedap dan murah. Bayangkan jumlah belanja setiap kali makan tengahari atau malam untuk 6 orang tak sampai RM100. Ada yang tergoda? Ditambah pula tempat tumpuan pelancong yang bertambah. Siapa yang kaki selfie, memang sesuai! Cuma 1 je, hati kena kental dan badan kena sihat sebab banyak naik tangga dan mendaki bukit. 

Kita  bagi teaser dulu. Kasi bakar...

Jurang Tembelan. 

Timang Beach.

Gereja Ayam.

Hutan Pinus. 

Ada yang berminat? Kalau ada, boleh hubungi Mas Akbar (+6281391193543). Servisnya tip top. 

p/s: ada sesuatu istimewa aku nak beritahu nanti. tunggu! 

6 comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails