Wednesday, November 4, 2009

Hu shu

Masa aku kecil dulu nak sangat speaking English. Nak buat macamana dulu tak ramai kawan orang melayu. Nak cakap dengan dia orang kenalah setaraf kan.


Grammar betul atau salah, itu belakang cerita. Yang penting aku boleh cakap. Sebutan tu tak payah cakap lah..asalkan ada bunyi sipi-sipi tu dah kira habis baik.


Masa nak main, mana main lagu melayu contohnya lagu anak rusa nani ke lagu tiga kupang. Ada pernah lagu ni?


Who shoe is the dirty shoe, please go out and wash your dirty shoe or your shoe send it out.


Atau dalam bahasa mudah nak sebut:


Hu shu is a deti shu, plis go aut en wash yo deti shu. o yo shu sen it aut.


Aku baru tau apa maksud sebenar lagu yang dulu aku pernah main dulu. Punyalah lama aku figure it out.


Selalunya nak main lagu ni masa nak pilih sapa nak start dulu. Kiranya ala ala main lat ta li lat tam plum lah tapi bila sebut dalam English...kasi up lah standardnya.


Banyak lagi lagu yang sebutan dalam English tapi yang paling best Polis sentri. Nak tau apa maksud sebenarnya? Polis and thief!!!! Hahahaha semua kena tipu termasuklah aku.


p/s: seronok masa main dulu-dulu

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails