Thursday, November 12, 2009

CIMB Bank yang tuuut!

Baru-baru ini aku ada berurusan dengan CIMB Bank Cyberjaya untuk dapatkan penyata bank. Bila aku sampai bank, aku jumpa ada officer yang aku nak bank statement. Daripada wajah dia tu, aku tengok macam tak nak sangat layan aku atas alasan ramai sangat customer yang ada masa tu.


Oklah aku terima sebab memang betul lah ramai orang. Kalau aku tunggu memang lama jawabnya. Dipendekkan cerita aku aku beritahu kat officer tu yang aku akan datang lagi esok hari untuk dapatkan penyata bank. Sebelum aku keluar dari bank, aku sempat tinggalkan nombor akaun dan nama aku. Bila aku datang esok, aku boleh ambil terus daripada dia.



Esoknya bila aku sampai CIMB Bank, aku jumpa officer semalam dan beritahu aku nak ambil penyata bank. Boleh tak officer tu tak nak layan aku? Damn! Aku tak puas hati lagi so aku tanya sekali lagi kat dia, mana penyata bank aku. Nak tau dia cakap apa? "ambil nombor ya."



Wooooo ini sudah lebih. Semalam tak cakap pun kena tekan nombor. Takkan lah dia tak print penyata bank aku lagi. Aku dah pesan semalam kat dia. Bukan susah pun, no akaun aku dah bagi. Print je lah. Stupid! Kalau print pun, bukanya ambil masa lama pun. Rasanya tak sampai 5 minit pun.



Ok ok...cool down. So aku ambil nombor. Dahlah tak cakap nak ambil nombor yang mana satu sebab kat skrin nombor tu tak ada tulis minta penyata bank. So aku main tekan A(untuk urusan deposit, withdraw, western union) dan D (akaun premium). Dah aku tak tau nak tekan yang mana satu. Ambil kau!



Bila sampai giliran aku, aku terus ke kaunter (bukan jumpa officer tu) dan beritahu yang aku nak penyata bank. Nasib baiklah yang jaga kaunter layan aku baik. Tak sampai 5 minit urusan aku dah selesai. Kalau aku tau dari semalam, tak payah aku nak ulang balik dua kali ke bank. Buang masa aku je.



Aku pun tak tau apa tugas officer yang duduk kat situ. Takat nak tayang muka kat depan, buang masa je. Bukannya handsome pun. Muka macam tuuuuuuuut je!



p/s: nasib baik aku tak bakar CIMB Bank

3 comments:

  1. boleh tau x awk tunjuk mykad je ke masa ambil penyata tu? atau kena bawa buku/kad bank skali?

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya bagi mykad je rasanya.
      sekarang lagi senang, masuk cimb online dah boleh print statement.

      Delete
  2. Pengalaman saya dengan Bank ni pun tak bagus sampai saya tutup akaun dengan dia..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails