Saturday, September 18, 2010

Aktiviti masa raya

Rasa cepat sangat masa berlalu kalau tengah cuti tapi kalau masa kerja rasa lambat masa berlalu. Siapa sangka hari lusa aku dah mula masuk kerja selepas 10 hari bercuti. Pasti susah nak tune balik masa kerja nanti. Dah biasa rehat kat rumahlah katakan. 

Nak tahu apa aku buat sepanjang aku bercuti kali ini? Tak adalah yang istimewa cuma beraya rumah saudara-mara dan kawan-kawan. Jangan tak tahu, hari raya yang ketiga, ada buat family gathering kat kampung sebelah ayah aku di Temerloh. Sempatlah berjumpa dan bersuai kenal dengan saudara-mara dan kalau tak salah aku, aku ini dalam golongan generasi kelima. Korek punya korek, rupa-rupanya kita orang ada kena-mengena Perdana Menteri, YAB Dato' Sri Najib. Hahaha..macam tak percaya pula. 

Balik kampung sebelah arwah mak, aku sempat beraya rumah makcik-makcik. Bila tengok rumah wan, rasa sedih sahaja. Rasanya raya dah tak meriah macam sebelum ini. Semua saudara kumpul ramai-ramai, beratur ikut turn nak dapatkan duit raya. Yang paling aku terkilan, tak dapat lagi nak makan rendang ayam special wan tu. The best rendang ayam in the world I tell you.

Minta maaf banyak-banyak, aku tak dapat nak upload gambar raya kali ini sebab ada masalah dengan laptop. Aku tak dapat nak transfer gambar-gambar. Insya-Allah bila semua dah ok, aku akan kongsi gambar untuk tatapan semua. 

Baju raya tahun ini ketat!! Aku sempat pakai masa hari raya pertama dan kedua sahaja. Timbang masa bulan puasa hari tu dah turun 2-3kg tapi takkan tak muat juga. Ish..nyonya salah ukur kot? Saja nak pujuk hati sebab tak nak mengaku dah gemuk. Start hari raya pertama, asyik mengunyah je aku ni. Makan kuihlah, makan kerepeklah, nasi impit dan lemang, tak payah cerita. Rasanya dah banyak kali dok ulang makan je. Ayah pun dah bising, "tak nak kuruskan badan ke?" Uwaaaa!!! 

Hmmm...esok adik lelaki ajak makan-makan kat rumah dia di Kelana Jaya. Makan laksa asam kot? Makan lagi. Manalah tak bulat dibuatnya. 

p/s: ada sesiapa nak buat open house?

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails