Friday, August 2, 2013

Salam dari Hanoi - hari keempat

Tak sabar nak balik Malaysia rasanya. Flight aku pukul 1.20pm dan ikutkan hati sebenarnya masih ada masa nak jalan-jalan lagi di Hanoi tapi aku mengambil keputusan untuk kemas barang dan lepak-lepak dalam bilik. Kawan-kawan aku yang lain sempat lagi ke Dong  Xuan Market untuk last minit shopping. Shopping bukan main mereka tu. Kalah akak tau! 

Pukul 11.00am kami pun check out hotel dan terus ambil teksi ke airport. Airportnya taklah besar mana pun. Sementara tunggu nak naik kapalterbang, aku sempat jalan-jalan sekitar airport. Nak beli barang pun harganya mahal dan tambahan pula duit Dong aku dah tinggal sikit. Aku sekadar cuci mata sahaja. 


Kecil sahaja airportnya. 

Rupa-rupanya flight aku ditunda waktunya sebab ada masalah teknikal. Sepatutnya bertolak pukul 1.20pm terus ditunda kepada 1.50pm. Nasib tak lama sangat. 

Siap sedia untuk berlepas.

Selamat tinggal Hanoi. Ada rezeki boleh datang lagi.

Lebih kurang pukul 6.00pm selamat mendarat di KLIA. Tak sabar nak sampai rumah rasanya. Alhamdulillah aku selamat pergi dan kembali. Apa yang aku dapat katakan, perjalanan ke Hanoi lebih seronok kalau diberi masa lebih. Memandangkan aku ke sana banyak habiskan masa menghadiri seminar, aku tak dapat nak teroka lebih lanjut. 

Bagi aku, aku rasa selamat semasa berada di Hanoi walaupun Hanoi penuh sesak dengan motorsikal. Amat sesuai kepada sesiapa yang sukakan menikmati keindahan alam semulajadi. Cuma 1 sahaja masalah yang aku hadapi sepanjang berada di Hanoi iaitu masalah bahasa. Amat sukar untuk berkomunikasi sebab tak ramai yang boleh bercakap bahasa Inggeris.

Aku tak pasti lagi ke mana aku pergi lepas ni. Plan tu memang banyak tapi tak tahu jadi atau tidak. 

p/s: nak kena buat perancangan untuk tahun depan pula. 

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails