Thursday, November 28, 2013

Hujan malam


Aku paling suka hujan waktu malam. Bunyi hujan turun, macam damai dan tenang je. Untuk lagi best, dapat guling-guling atas katil dan badan diliputi dengan selimut. Indahnya dunia aku rasa. 

Kebetulan malam ni hujan, bertambah semangat aku nak update blog aku. Cewah! Mesti ada yang tunggu bilalah agaknya aku nak update blog aku ni. (perasan je aku) 

Minta maaf, beberapa minggu lepas aku rasa down sangat. Apa yang aku buat selama ini, serba tak kena je. Bila aku fikir semula..kalau aku macam ni lama-lama, apa yang aku dapat? Buang masa, buang tenaga. Silap-silap, boleh buat sakit jiwa dibuatnya. Life must goes on. 

Kebetulan baru-baru ini ada pula tawaran yang menarik untuk melancong, apa kata kita ambil peluang tu. MAS pun nak lawan Air Asia, ini betul-betul mencabar aku. Hajat hati nak teroka tempat baru tapi kedudukan kewangan tak berapa nak mengizinkan. Kena tunggulah.

Nampak gaya kena tunggu bonus masuk dulu. Cerita pasal bonus, aku pun tak tahu berapa aku dapat untuk tahun ini. Big boss dah tanda aku tak best. Jadi aku malas nak mengharap terlalu tinggi takut aku yang kecewa. Insya-Allah rezeki ada di mana-mana. 

Aku ingat nak ambil cuti dalam 2-3 hari dalam masa terdekat tapi tak tahu nak ke mana. Ada sesiapa nak bagi cadangan? Tak perlu nak pergi ke tempat jauh-jauh sehingga ke luar negara. Lagipun pasport aku dah hampir tamat tempoh. Sesiapa rasa nak kongsi idea, bolehlah beritahu aku ya. Boleh kan? 

p/s: biarlah hujan turun lagi...

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails