Monday, May 4, 2020

Apa yang paling dirindui?

Sepanjang PKP, banyak betul yang aku rindu. Aku tak dapat jumpa kawan-kawan, pergi makan di kedai makan, lepak-lepak dan banyak lagi. 

Walaupun boleh telefon atau hantar mesej, perasaan tu tak sama. There is no personal touch. Boleh katakan hampir setiap hari aku buat video call dengan adik-adik atau anak saudara untuk lepaskan rindu. Aku siap pesan, lepas PKP kita jumpa dan makan sama-sama ya. Sekarang ni kita bersabarlah. 

Kerja di rumah memang mencabar aku. Bunyi macam senang tapi hakikatnya susah. Banyak betul dugaan dan cabaran yang perlu dihadapi. Sesungguhnya aku memang insan yang lemah macam lagu Rayuanku yang dinyanyikan oleh Rohana Jalil. 

Setiap hari aku tekad nak siapkan kerja tapi bila buka laptop, mulalah mata rasa mengantuk, nak tengok TV, nak beli barang dan macam-macam. Banyak je kan alasan aku? 

Hari ini kita berpuasa hari ke 11. Terasa sangat bila bazar Ramadhan tak ada dan lebih-lebih lagi tak dapat nak solat terawih jemaah di surau atau masjid. Betul tak? Kita boleh lawan dan menang menghadapi Covid-19 sekiranya kita patuh arahan Kerajaan. Cepat-cepatlah masalah ini dapat diselesaikan. 

Aku harap semua jaga diri baik-baik. InsyaAllah semua akan kembali kepada asal. Aku rindu sangat dengan korang!! Tak tahu nak gambarkan perasaan aku sekarang. Nak jalan-jalan pun dah tak boleh. Kali terakhir aku jalan-jalan, pada bulan Januari 2020 ke Padang Besar dan Danok. Bila tengok harga tiket kapalterbang memanglah murah tapi apa kan daya, tak boleh. Kalau tak, awal-awal lagi aku dah beli tiket kapalterbang. 

p/s: ngidam nak makanlah 

5 comments:

  1. "') Sangat terlalu banyak yang dirindui. semoga semua cepat pulih seperti sedia kala. amin

    ReplyDelete
  2. huk aloss... lama nyer kau bcuti kan makcik. aku dah tak rasa pkp ni sebab keja. cuma best jalan takda jammed.

    ReplyDelete
  3. semoga cepat2 virus ni semua berlalu.. balik ke normal dan sihat semuanya..

    ReplyDelete
  4. harap sgt kita boleh hidup seperti biasa...
    singgah sini, done follow :D

    ReplyDelete
  5. SELAMAT HARI RAYA!!! Best entry ini :) done follow, follow me back.. thanks
    http://acuyuhan.blogspot.com/

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails