Saturday, June 19, 2021

Baking session

Untuk mengisi masa sepanjang PKP, angin untuk buat kuih datang melonjak-lonjak. Apa lagi aku nak buatkan? Patutlah bila timbang berat badan, naik tak terkata. 

Mula-mula buat kek untuk anak saudara, Harith Irfan yang ke-10. Sayang punya pasal, makcik ini lah sanggup buatkan. Siap minta nak kek lemon dan letak gambar Ni Giyuu. Apa Ni Giyuu tu?  Aku siap Google gambar sampai jumpa. 

Hasil kek untuk Harith Irfan. 

Lepas tu, adik aku forward tiktok buat peach strudel. Bahan nak buat memang tak banyak dan mudah dibuat. Kalau tak salah aku, bahan-bahan yang diperlukan ialah pastri kawanku, buah peach dan whipping cream. Rasanya memang sedap terutamanya masa sejuk. Nanti korang cari dan buat ya.

Peach strudel. Aku letak sekali lemon curd nak seimbangkan rasa manis dan masam. 

Ada beberapa kek aku buat tapi tak sempat nak ambil gambar contohnya kek marble, kek victoria sandwich dan kek pisang. Nak kata mahir sangat tu, aku tak berani nak cakap. Cukuplah sekadar untuk makan sama-sama. 

2 comments:

  1. wahh rajin nya. try buat kek lapis sarawak weh. trending skrg kek lapis pua kumbu. aku dh ada bahan semua tapi rajin belum datang 😁😁

    ReplyDelete
  2. Salam perkenalan. Cantik keknya.
    Syu tak reti buat kek😂

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails