Tuesday, December 9, 2008

Selamat Hari Raya Aidiladha

Rasanya belum terlewat lagi aku nak ucapkan selamat menyambut hari raya aidiladha kepada seluruh umat Islam. Bagi aku raya haji kali ni disambut biasa je. The best part ialah semua adik beradik aku dapat kumpul sama-sama walaupun sekejap. Jarang sangat dapat kumpul macam ni.

Plan asalnya nak masak daging dendeng (resepi ayah Izza) tapi tak jadi sebab hari tu kena cabut gigi. So menu kali ni, roti jala, kari ayam dan kek coklat keju. Tak lupa juga adik ipar aku masakkan rendang ayam. Insyaallah bila ada masa, aku nak cuba wat daging dendeng tu. Lepas tu, aku nak minta Pak Saaman rasa daging dendeng aku tu. Ada boleh pass ka tak boleh pass? Kenalah bagi rasa, resepi tu Pak Saaman yang punya. Hehehe..

Seharian dok hujan je semalam..so aku tak dapat nak ke mana-mana. Bila dah hujan dan sejuk macam ni, aktiviti yang paling best nak wat, apa lagi kalau bukan tidur!! Yeaaahh!

Hari ni aku cuti sampai hari Khamis. Sengaja aku nak amik cuti lama. Cuti tahunan aku ada banyak lagi. Itu pun aku dah bawa 9 hari untuk tahun depan. Punyalah banyak hari lagi cuti tahunan aku ni. Hari ni kat surau umah aku ada acara korban. Tak salah aku, nak korbankan 23 ekor lembu. Boleh katakan tiap tahun, bilangan korban akan meningkat. Bagus lah tu.

p/s: Harapnya janganlah tambah korban di jalanraya

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails