Friday, December 26, 2008

Tahun 2008

Tahun 2008 tinggal beberapa hari lagi. Rasa macam tak percaya je nak masuk tahun 2009. Kalau sampai hujung tahun macam ni, ayat-ayat seperti "nak abis dah tahun ni", dah jadi biasa. Itu tandanya betapa cepatnya masa berlalu. Itu tandanya juga umur kita ni makin bertambah.

Sepanjang tahun 2008, tak banyak apa yang hendak dibanggakan. Sama seperti tahun-tahun sebelum ni. Yang aku perasan untuk tahun 2008, keadaan fizikal aku tak berapa memberansangkan. Start dengan demam campak masa bulan puasa, batuk yang lama dan baru-baru ni aku kena kayap. Memang mencabar tahap ketabahan aku. Kalau aku tak tahan sakit, aku tak tau apa nak jadi dengan diri aku sekarang ni. Aku nak mengambil kesempatan kepada sesiapa yang telah memberi semangat untuk aku teruskan kehidupan. Terima kasih banyak-banyak!!!

Aku tak lupa juga nak menyambung kembali persahabatan kepada kawan-kawan aku yang dah lama tak hubungi. Bukannya aku tak nak, cuma keadaan tak mengizinkan. Well, aku ada seorang kawan yang tak berapa baik sejak dari dulu lagi tapi aku cuba (I try so hard to accept her back) untuk berbaik-baik semula. Langkah pertama aku buat, aku terjumpa nama dia dalam Facebook. So, aku add dia dalam senarai kawan-kawan aku. Selepas ni, sekurang-kurangnya aku tau la update cerita daripada dia. Please don't push me too hard. At least I tried and don't expect a miracle from me.

Tahun 2008 juga aku mendapat berita baik selepas hampir 2 tahun aku kerja, akhirnya aku dapat diserapkan as permanent staff! Bukannya aku tak mengharap cuma aku nak kehidupan yang lebih stabil. Aku dah banyak kali tukar kerja dan aku berharap sangat aku dapat bertahan dalam 1 syarikat dengan lebih lama. Aku malas nak tukar kerja lagi.

Untuk tahun 2009, aku harap semoga kehidupan aku akan lebih bermakna. Aku nak melancong, keep fit dan cari my Mr. Right. Hahaha!! Macam tak percaya je aku tulis dalam blog ni. Rasa-rasanya siapa la yang akan jadi Mr. Right aku tu? Wish me all the best!

p/s: tak sabar nak sambut tahun 2009!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails