Friday, December 13, 2013

Restoran Anggerik Kuring

Punyalah lama aku simpan dalam draft. Asyik bertangguh je nak update. Sebenarnya ini cerita minggu lepas, kawan aku ajak makan di Restoran Anggerik Kuring yang terletak di Shaftbury Cyberjaya. Inilah kali pertama aku makan di Anggerik Kuring. Sesiapa yang sukakan makanan Indonesia, boleh cuba di sini. 

Suasana restoran tenang dan bercirikan ala-ala Indonesia. Sambil aku menunggu makanan sampai, aku sempat baca majalah import khas dari Indonesia. Hehehe...

Pilihan makanan banyak. Pilih apa sahaja yang suka. Kali ini aku pilih makanan Nasi Ayam Panggang Set dengan harga RM18.90 (tanpa caj servis).

Inilah rupanya Nasi Ayam Panggang Set. Ada sambal udang, tauhu goreng, begedil, ayam panggang, sambal belacan, salad, udang bakar, keropok udang, sup sayur dan nasi uduk (rasa macam nasi lemak). Aku rasa kalau ada tempe goreng, baru lagi best. 

Ini pula tembikai percuma. Comel je potongannya macam pokok krismas.

So far aku puas hati dengan makanan dan layanan diberi. Harga sedikit mahal. Setakat sekali-sekali nak cuba, oklah tapi tiap-tiap hari makan sini, mahu kopak duit aku rasanya. Kalau nak cuba, boleh singgah di restoran ini. Selamat mencuba!

Maklumat lanjut:
Restoran Anggerik Kuring
P3A-23, Shaftbury Square
Persiaran Multimedia, Cyber 6
Cyberjaya, Selangor
Tel. No: 03-8322 3067

Ulasan ringkas
Harga: 3/5
Kesedapan: 4/5
Layanan: 4/5
Suasana dan kebersihan: 4/5

p/s: lepas ni nak makan mana pula. 

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails