Wednesday, April 2, 2014

Catuan air bermula

Aku ingatkan kawasan rumah aku tak kena catu tapi semalam aku tengok website Syabas, kena juga akhirnya. InsyaAllah akan bermula pada hari Ahad ni dan tak salah aku kawasan rumah aku dalam zon 3. 

Aku siap boleh bagi tong air lama yang pernah pakai pada tahun 1998 kepada adik aku yang tinggal di Kelana Jaya. Rasa-rasa boleh ambil semula tak? Dasar buruk siku betul! Hahaha..

Siapa tak boleh lupa catuan air pada tahun 1998. Aduhai seksa betul. Dahlah masa tu aku baru masuk belajar di UKM. Faham-faham je lah kalau dah duduk hostel ramai-ramai nak pula pakai bilik air yang terhad. Dibuatnya masa tu lah nak buang air, masa tu pula air tak ada. Mana boleh tahan! Usaha juga cari tempat yang ada air. Tak kiralah jauh atau dekat. Itu belum lagi cerita pasal bau, boleh sesak nafas dibuatnya. 

Aku rasa, bila tak ada air nanti bolehlah aku tumpang rumah adik aku di Putrajaya. Boleh kan? Lepas tu kalau nak pergi kerja ke Cyberjaya pun dah tak jauh. 

Rasanya bila air kena catu ni, barulah terasa berharganya air. Kalau tak, main biar je air membazir dan melimpah-limpah. Sayang kan? 

p/s: musim panas, memang berpeluh-peluh. 




6 comments:

  1. Samalah ngn atty..
    dulu byk tong. g kasi org ..

    lor ni semalam terpaksa g beli tong ..mahal lak tu harga tong smlm

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul atty. harga tong air mahal sangat sekarang.

      Delete
  2. musim ujan dh start balik nie..insyallah nanti empangan penuh balik

    ReplyDelete
  3. Baik x ada letrik dari x ada air kan

    ReplyDelete
    Replies
    1. lebih2 lagi kalau waktu kecemasan yg memerlukan air. seksa betul!

      Delete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails