Tuesday, March 31, 2009

Nasi lemak

Selamat pagi semua. Hari ni aku penuh semangat siap awal semata-mata nak beli nasi lemak kat pasar. Aku siap nyanyi lagu nasi lemak.. nasi lemak, nasi lemak mari makan nasi lemak. Kita makan waktu pagi, kenyang sampai siang hari.

Sebelum pukul 7 aku dah keluar rumah dan terus ke pasar.
Bila aku park kereta, aku nampak gerai nasi lemak masih gelap lagi. Aku tertanya-tanya dalam hati, "gerai ni dah buka ke belum?" Tak apalah, aku stay kejap dalam kereta. Pukul 7.05am, aku pun mengatur langkah ke gerai nasi lemak.

Bila aku sampai gerai tu, aku tengok adik yang jaga gerai sibuk susun barang atas meja. Aku pun tanya kat adik yang jaga gerai tu.


Aku : Nasi lemak ada?
Adik : Belum siap lagi la kak
Aku : Lama lagi ke?
Adik : Lama lagi la kak..nasi tak kering lagi. hari ni siap lambat
Aku : Tak apa lah dik (terus tinggalkan gerai tu dengan hati sedih)

Sedih sangat sebab aku dah lama nak makan nasi lemak tu. Salah satu sebabnya, harganya murah. Mana nak dapat nasi lemak lauk biasa dengan harga RM1? Sebab kedua, nasi lemak kat gerai tu memang sedap!

Untuk ubatkan hati luka aku ni, aku belilah roti canai. Roti canai..roti canai lah daripada tak ada apa-apa langsung!

p/s: nasib baik aku tak jadi macam kes batu belah batu bertangkup.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails