Thursday, February 10, 2011

Rombakan organisasi

Jam pukul 2.00 pagi tapi aku mata masih belum ada tanda nak tidur. Apa taknya tadi aku dah bantai minum air kopi ais. Teringin sangat nak minum air kopi ais. Sekarang apa sudah jadi? Sepatutnya masa inilah digunakan sebaik-baiknya untuk belajar. Bukannya tak tahu ada paper lagi pada hujung minggu ini. Dahlah paper susah.

Apa nak jadi dengan aku ini? Masa belajar, asyik nak main-main je. Macamana nak score? Nasib baik masih maintain 3.00 point. Kalau tak, macamana aku nak grad nanti? Sia-sia sahaja keluarkan duit EPF untuk bayar yuran tapi tak dapat apa-apa hasilnya.

Hmm..apalah aku dok bebel pagi-pagi buta ni? Korang layan je la ya. Orang tak dapat nak tidur, macam ni lah jadinya. Jangan lupa esok masuk kerja...harap aku dapat bangun awal. Semenjak dua menjak ini, asyik terlajak je masuk kerja. Sepatutnya aku masuk kerja pukul 8.00 pagi tapi selalu sampai lebih daripada itu. Boleh dibilang berapa kali aku masuk tepat pada waktunya. Hehehe..ampun boss! Aku akan cuba datang awal ya. 

Oh ya! Aku baru teringat..baru-baru ini, opis aku kena rombakan organisasi dan banyak department yang kena rombak dan termasuklah department aku. Yang aku tak faham, hal-hal berkaitan dengan rombakan organisasi tak nak diumumkan secara rasmi. Susah sangat ke? 


Apa salahnya beritahu kat kita orang. Ini tak..semua nak berahsia. Ini boleh menimbulkan spekulasi yang tak bagus sebab banyak sangat fakta yang tak pasti dan sahih. Aku dapat tahu ini pun sebab ada orang yang beritahu. 


Kita kerja dalam 1 organisasi sama-sama, kenapa nak buat macam ni? Di mana letaknya ketulusan dan kebenaran organisasi? Nanti kalau ada apa-apa yang terjadi, kami yang jadi mangsa. Yalah..siapalah kami, kami bukan boss. Cuma menurut perintah sahaja. Betul tak? Nak kerja pun rasa dah tak seronok.


p/s: aku hanya mencari rezeki yang halal. 

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails