Monday, April 8, 2013

Family trip to Singapore - part 3

Hari terakhir di Singapura mula dengan berjumpa keluarga Mak Long Ani di Joo Chiat Complex. Sebenarnya memang tak plan nak jumpa tapi ayah aku ada pesan, "kalau sampai di Singapura jangan lupa jumpa Mak Long Ani". Untuk tidak menghampakan harapan ayah, aku pun ikutlah. (anak yang mengikut kata kononnya) 

Itu pun aku beritahu Mak Long Ani last minit. Hehehe.."bertuahnya punya anak", Mak Long Ani bebel kat aku. Nasib baik Mak Long Ani tak ada apa-apa plan hari tu. Ikutkan Pak Long siap nak bawa pergi berkelah kat pantai tapi masa tak mengizinkan sebab nak balik petang tu jadi tak dapatlah nak pergi. Insya-Allah lain kali bila ada masa panjang, kita boleh pergi berkelah. Tunggulah ya Pak Long. Aktiviti hari tu sekadar jumpa dan makan pagi bersama-sama di restoran.

Sebelum jumpa Mak Long Ani, kami dah check out terlebih dahulu jadi senang nak ke mana-mana dan tak perlu risau nak kemas barang lagi. Mari aku tunjukkan hotel yang kami tinggal. 

Pintu masuk hotel.

Hadapan hotel. 

Jalan ramai-ramai nak jumpa keluarga Mak Long Ani. 

Selesai makan pagi dengan Mak Long Ani, aku sempat lagi shopping kain pasang di Pasar Geylang Serai. Dah duit Singapura ada lagi, habiskanlah baki yang ada. Alang-alang kan, beli baju untuk raya sekali. 

Naima, cucu Mak Long Ani dengan Sara. 

Bersama-sama Mak Long Ani sekeluarga. 

Pukul 3.00 petang, kami ambil teksi dan terus ke airport untuk pulang sebab flight kami bertolak pukul 6.00 petang. 

Selamat tinggal Singapura. Semoga kita berjumpa lagi. 

p/s: ada nak buat family trip lagi ke lepas ni?

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails