Friday, May 10, 2013

Shenzhen-Macau-Hong Kong (persiapan)

Macam tak percaya esok trip aku ke Shenzhen-Macau-Hong Kong. Untuk pengetahuan semua, aku ke sana 11-17 Mei. Plan asal nak ke sana 5 hari je tapi alang-alang sampai sana terus extend la. Tak nampak sangat tergesa-gesa untuk cover semua tempat tu nanti. 

Beberapa hari ni dah tak ada mood nak buat kerja. Apa taknya, badan je kat sini tapi hati dah melayang jauh ke sana. Hehehe.. Sambil tu aku sempat lagi cari maklumat tentang tempat aku nak pergi contohnya yang berkenaan pengangkutan, penginapan, makanan halal dan banyak lagi. (macam nak buat research thesis pula) 

Setakat ini segala persiapan dah siap antaranya ialah:

1. Pasport - siap

2. Visa China double entry - siap

3. Tiket (Disneyland, Madame Tussauds, Ngong Ping Cable Car) - siap

4. Duit belanja - siap

5. Bekalan makanan (penting ni) - siap 

6. Itinerary - siap

Baju belum pack lagi. Rasa sempat kot nak pack malam ni. Aku memang malas nak pack baju sebab aku rasa macam nak je bawa 1 almari tapi tak sesuailah. Ada sesiapa ada perasaan macam ni tak? Lagipun nak ke sana 1 minggu je bukannya 1 bulan.  

Tunggu je lah update daripada aku tentang trip aku nanti. Manalah tahu ada yang berminat nak ke sana, boleh jadikan sebagai rujukan. Sharing is caring. 

p/s: ni hau ma. berlatih cakap mandarin. 

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails