Tuesday, March 18, 2014

Cukai pendapatan dah bayar?

Masuk bulan Mac, mulalah sibuk nak kira cukai pendapatan. Aku belum hantar lagi tapi tengoklah dalam masa terdekat ini, aku cuba untuk siapkan isi borang. Sebenarnya dah siap isi cuma ada beberapa perkara yang perlu tengok semula. Manalah tahu kalau ada yang salah kira. 

Aku kan dulu ada kes salah isi borang cukai pendapatan. Nasib baik kes itu dah selesai. Aku dapat tahu yang kes aku adalah satu-satunya yang berlaku dalam Malaysia. Hahaha..buat malu je. Ini semua gara-gara aku salah masukkan maklumat dalam pekerja yang berpengetahuan. Aku yang perasan konon aku ni adalah orang yang serba berpengetahuan (tak sedar diri betul). Apa-apa pun, pengalaman itu dijadikan panduan supaya aku tak buat lagi kesilapan pada masa akan datang. 

Sempat lagi nak isi borang cukai pendapatan tapi jangan tunggu sampai saat-saat akhir pula. Ingat 30 April hari terakhir untuk hantar!

p/s: aku pun kena siapkan isi borang cukai pendapatan. 


2 comments:

  1. Jm dah isi..pastu ada rebat katanya heee...rebat terlebih bayar...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails