Sunday, July 27, 2014

Salam Aidilifitri dan maaf zahir batin

Cepatnya masa berlalu. Siapa sangka esok kita nak raya kan? Selamat Hari Raya Aidilfitri aku ingin ucapkan kepada semua. Andai ada terkasar bahasa, minta maaf ya. Tahun ini aku cuti raya 1 minggu. Yeaah! Nasib baik boss dah luluskan permohonan cuti aku. 

Persiapan hari raya tahun ini biasa-biasa sahaja. Baju raya aku memang dah siap awal sebelum puasa lagi. Untuk juadah pagi raya nanti, aku dengan adik-adik pakat sama-sama untuk masak. Aku sediakan kuah lontong, kuah kacang, nasi impit dan kek carrot. Adik-adik aku pula sediakan rendang ayam dan pulut. Tak perlu nak masak banyak-banyak sebab lepas solat raya, kami akan balik kampung sebelah arwah mak di Kuala Pilah, Negeri Sembilan. 

Di kampung pasti lagi meriah dengan makanan yang disediakan tapi antara banyak-banyak makanan, aku paling rindu rendang ayam arwah wan. Memang tiada siapa boleh lawan setakat ini. Aku pernah cuba nak buat tapi tak pernah jadi. 

Hari raya kedua baru balik kampung sebelah ayah di Temerloh, Pahang memandangkan pada hari ketiga ada perjumpaan keluarga. Kalau tak salah aku, tahun ini adalah sambutan kali kelima. Nanti aku update cerita pasal perjumpaan keluarga tu. 


p/s: kalau makan kuih, ingatlah aku sekali ya. 

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails