Tuesday, October 28, 2014

4 series already

40 tahun dah aku ya. 

Alhamdulillah. 

Pada 25 Oktober cukuplah umur aku yang ke-40. Macam tak percaya je kan? Ramai juga yang beritahu aku ni tak ada rupa umur 40 tahun. Siap beritahu lagi umur dalam 30. Auww! Malu akak tau. Sebenarnya tak ada apa-apa petua untuk nampak muda. Anyway, enjoy your life and be happy. Itulah petua aku untuk nampak awet muda. Cewaah. Petualah sangat. Hehehe..


Bertenang, umur hanya pada angka tapi jiwa masih muda. 

Jangan jadi macam ni pula.


Tak sangka pula pada tahun kelahiran aku, ada pelbagai peristiwa penting yang berlaku. 

Ada juga yang beritahu aku dengan ayat ini.

Apa-apa pun, aku ingin ingatkan kepada diri aku dan lain-lain apabila kita menginjak umur 40 tahun, kita perlu: 

1. Meneguhkan tujuan hidup

2. Meningkatkan daya spiritual

3. Menjadikan uban sebagai peringatan

4. Memperbanyak bersyukur

5. Menjaga makan dan tidur

6. Menjaga istiqamah dalam ibadah


p/s: ada juga beritahu, life began at 40.

10 comments:

  1. happy belated birthday kak:)
    moga rezeki semakin murah dah dikurniakan kesihatan yang baik...

    ReplyDelete
  2. Happy belated besday jugak ... stay young and stay healthy :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih Azra.
      Yeaah stay young & healthy.

      Delete
  3. hb kakak..sori lambat wish..hari tu sibuk bercuti
    :"))

    ReplyDelete
  4. epi bday makcik. smoga sejahtera sentiasa dan sihat walafiat. amin

    ReplyDelete
  5. alamak...nak panggil kakak ke sbb sblm ni tak tahu umur sebenar nampak muda so panggil Mazu je ahahaha....x kisah kan

    epy belated besday Mazu semoga sentiasa sihat dan cepat bertemu jodoh ye aminnnn

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak kisah la nak panggil apa
      anyway thanks for the wishes. :)

      Delete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails