Friday, December 11, 2015

Big Bad Wolf 2015

Selamat tengahari semua!

Sempena hari ini cuti awam untuk pekerja di Selangor (sengaja nak kasi Jari Manis cemburu sebab tak kerja di Selangor), aku berkesempatan ke Big Bad Wolf yang sudah menjadi acara tahunan semenjak tahun 2012 lagi.

Untuk tahun ini, aku perasan pilihan buku lebih banyak berbanding tahun sebelum ini terutamanya buku kanak-kanak. Aku siap borong buku kanak-kanak untuk anak saudara aku. Kalau ikutkan hati nak borong semua tapi macamlah aku banyak duit kan? Hehehe...Aku boleh berada di sana berjam-jam sambil menelek buku. Semakin lama aku di sana, semakin banyaklah buku yang nak dibeli. Satu lagi yang aku perasan, harga buku pun naik sedikit dari sebelum ini. Nak buat macamana, semua benda naik harga. 

Mari aku nak kongsi satu perkara menarik tentang aku. Di antara perkara yang paling aku suka selain daripada melancong, aku suka buku. Masa aku kecil dulu, mak ayah selalu hantar aku ke perpustakaan untuk galakkan membaca. I have to admit that I'm totally nerd. Sampaikan buku manual pun aku baca tau! 

Kepada yang belum berkesempatan lagi ke Big Bad Wolf, ia dibuka sehingga 14 Disember 2015 di MIECC sebelah dengan Mines Shopping Mall. Disediakan juga bakul beroda untuk membawa buku yang dipilih. Bagi aku, alang-alang sampai di sana, bawa sahaja beg beroda sendiri. Senang nak bawa terus balik ke rumah. Kalau beli buku sedikit boleh bawa sahaja dalam beg plastik. Kalau beli buku banyak mesti berat nak bawa tu. Betul tak? 

Jangan lupa simpan resit bukti pembelian untuk tuntut pelepasan cukai pendapatan tahun hadapan. Penting tu! Nak tahu hasil tangkapan aku kali ini? Jeng jeng.....


p/s: selamat membaca!

12 comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails