Thursday, December 27, 2012

Aktiviti waktu cuti

Hari ini hari kedua aku cuti. Sepanjang aku bercuti, aktiviti utama aku ialah kemas rumah. (terasa macam orang gaji  kat rumah sendiri) Semalam aku kemas bawah sinki dan hari ini aku lap tangga dan melipat baju 2 bakul. 

Bila aku dah kemas, rasa puas hati sangat. Nak harapkan makcik aku? Jangan haraplah. Itu pun tadi aku dah bebel kat dapur sebab tak basuh pinggan, barulah terhegeh-hegeh nak basuh. Esok aku rasa nak sambung kemas rumah lagi. Hmmm mungkin nak vacuum 1 rumah pula. Buat sikit-sikit dulu sampai kemas 1 rumah. Dah tak larat nak buat semua sekaligus sebab aku sedar aku dah tak muda macam dulu. Hehehe...

Lap tangga macam cerita Oshin dulu. 

Susun barang dapur elok-elok. 

Bawah sinki.

p/s: waaaah lega dah kemas rumah.

1 comment:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails