Monday, December 31, 2012

Makan-makan di D'One Steak Restaurant

Pada suatu petang...

Aku: jom jalan-jalan.

Adik: nak ke mana?

Aku: jom try makan kat D'One nak?

Adik: ok.

D'One Steak Restaurant ni dah lama buka kat sini tapi aku je yang baru cuba nak makan. Ramai yang kata sedap tu yang buat aku tak sabar-sabar nak pergi. Bila lalu je, mesti nak tanya, "bila agaknya nak makan sini ya?"

Kepada sesiapa yang nak cuba cari tempat, ini alamatnya: (tepi jalan sahaja dan  dekat dengan tasik cempaka)
D'One Steak Restaurant
No. 1 Jalan 6/7B, Seksyen 6
43650 Bandar Baru Bangi
Selangor Darul Ehsan

Ini hasil tangkapan kami. 

Sizzling seafood - ada sotong, udang dan ikan. (sedap sampai licin aku makan)

Mixed steak - ayam dan daging (daging agak liat dan keras)

Secara keseluruhan aku berpuas hati dengan perkhidmatan diberi. Layanan pekerja mesra dan cepat. Ada insiden berlaku semasa menunggu makanan siap. Seorang pelayan datang ke meja aku dan mencadangkan tukar meja sebab kawasan meja aku panas. Memang plan nak tukar meja tapi tak sangka pula pelayan dia yang tegur dulu. Satu lagi, bila aku keluar, pelayan siap ucap terima kasih dan minta aku datang lagi. Alahai berbudi bahasa dia orang ni, cair akak dibuatnya.

Berapa bintang aku boleh beri? Hmm...3.75 bintang (kedekutnya aku nak bagi bintang) daripada 5 bintang. Minuman yang dihidangkan besar dan sedap tapi aku tak sempat nak ambil gambar. 

Soalan lain: Nak datang lagi? Ya, aku pasti datang lagi dan cuba makanan lain pula. 

p/s: boleh jadi port nak makan besar nanti. 

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails