Sunday, December 2, 2012

Prestasi kerja

Selalunya bila tiba hujung tahun ini, masing-masing mula sibuk isi borang prestasi kerja. Mana yang dapat cemerlang, pasti bonus dapat banyak nanti. Mana yang ala-ala kadar, bonus pun dapat ala-ala kadar. Hehehe..

Cerita pasal isi borang ni, macam-macam aku dengar. Ada tu sanggup bodek boss baik punya. Apa yang boss cakap, betul sahaja. So fake ok! Bagi aku, aku just be myself. Kalau boss tak puas hati dengan prestasi kerja aku, beritahu sahaja. Mana tahu aku boleh perbaiki lebih baik untuk tahun depan.  

Setakat ini, aku bersyukur dengan pemberian yang diberi oleh tempat kerja aku walaupun ada juga aku curi-curi cari peluang untuk cari kerja lain. Kalaulah aku nak cari kerja lain, aku tak nak kerja berdepan dengan kesesakan jalanraya. Pernah juga aku tengok tawaran yang diberi memang lumayan tapi bila tengok lokasi, aku terus cancel. Cukuplah aku dah kena dulu. Tempat kerja aku sekarang, bukan sahaja dekat (dari Bangi ke Cyberjaya sahaja) tapi jarang berlaku kesesakan jalanraya. Bayar tol? Memang tak kena langsung. Hehehe..mana nak cari woi! 

Cuma sekarang, aku tak pasti berapa lama aku dapat bertahan kerja sekarang. Cita-cita nak buka bisnes sendiri tapi keyakinan belum ada lagi. Modal adalah salah satu penyebab yang buatkan aku tak yakin. Mana aku nak cekau duit?? 

Aku nak sangat buat bisnes buat kek dan travel consultant. 2 perkara yang sangat-sangat aku suka nak buat. Kau bayangkan, sesibuk mana aku kerja tapi kalau ada orang minta pendapat pasal melancong atau kek, aku boleh tolak ke tepi kerja aku dulu. Gila kan? 

InsyaAllah kalau ada rezeki, aku akan cuba berusaha untuk capai impian aku itu. Doakan untuk aku ya. 

p/s: aku beri masa 5-10 tahun lagi untuk merealisasikannya. 

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails