Tuesday, May 12, 2009

Kawan lama

Bertemua semula kawan lama, soalan biasa yang akan keluar adalah:


1. kerja mana sekarang?
2. duduk kat mana?
3. anak dah berapa? (soalan yang malas aku nak jawab)
4. bila nak kahwin? (lagi soalan yang malas aku nak jawab)


Kalaulah aku boleh bagi jawapan dan aku record..nak aje aku minta dia dengar record aku segala jawapan aku tu. Nak aje aku cakap "aku malas nak jawab, kau dengar lah sendiri record aku ni. harap maklum. sekian terima kasih"


I'm not being so sensitive. Cuma kadang-kadang aku malas nak jawab kalau soalan yang sama. Ya aku tau..itu adalah soalan icebreaker sebelum kita nak bual lebih lanjut. Can you get to your point? Apa kau nak daripada aku. Habis cerita. Tak payah lah aku nak pusing-pusing. At the end, tak ada arah tujuan. Ayat ni juga aku nak tujukan khas kepada boss aku. Boss aku yang suka cakap pusing-pusing dan membuatkan aku terpaksa mengadap dia lebih daripada 1 jam. Ya Allah tolonglah aku..berilah aku kekuatan untuk menempuh segala cabaran dan dugaan.


Kepada kawan-kawan aku, jangan salah anggap kalau tiba-tiba aku mendiamkan diri. It's just I need a space for myself. Itu adalah antara sebab aku tak dapat nak catch up berita sensasi daripada kawan-kawan aku dan selalu dikategorikan ketinggalan. Kat Facebook pun, aku dah jarang update status aku. Kalau tak, aku rajin gak tulis kat status aku tu tak pun ada gambar baru nak upload. Aku cuma pemerhati yang setia. Cewaaah!


I'm just being me..I'm still the old Mazuriah. Yeaah still chubby dan comel. Aku masih lagi di sini..tak ke mana-mana pun. If you need me, you know where to find me.


p/s: nak jumpa balik kawan yang dah berpuluh-puluh tahun tak jumpa

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails